pirmdiena

Pāris vārdi par latviešu valodas skolotāju dzīvi 3. semestra ietvaros. Un sesiju.

Studentam sesija ir ļoti īpašs laiks. Un, kad visi eksāmeni ir uzrakstīti, tad, liekas, ikviens no mums jūtas kā Frodo, kas nu ir iznīcinājis liktenīgo gredzenu Mordora liesmās! Ne tik ļoti pēc šodienas kā pēc piektdienas morfoloģijas, es tieši šādi jutos - It's done! It's finally over!
Tad nu jārezumā, kāds ir bijis 3. semestris, mācoties par latviešu valodas skolotāju.
I. Jau 2. semestrī mums vajadzēja izvēlēties otro specialitāti. Es izvēlējos pirmsskolas skolotāja profesiju. Godīgi, jau pēc vidusskolas beigšanas es biju apsvērusi tād variantu, bet mans tā laika puisis pateica, lai neeju mācīties par bērnudārza audzinātāju, jo tad es nemīlēšu savus bērnus. Hei, tāpēc es aizgāju mācīties ķīmiju! :D Ķīmijai manā dzīvē ir ļoti "īpaša" vieta un tam visam ir savs stāsts, ko varbūt kādreiz arī pastāstīšu. Jebkurā gadījumā, mēs ar ķīmiju ātri vien pašķīrāmies un tad es iestājos latviešu valodas skolotājos. Un tad man vajadzēja izvēlēties otro specialitāti. Un tad es izdomāju, ka tomēr gribu mācīties par bērnudārza audzinātāju. Tāpēc šajā semestrī man bija pirmsskolai atbilstoši priekšmeti - Rokdarbu teorija un metodika un Pirmsskolas un sākumskolas pedagoģija.
II. Šosemestr man notika pirmā prakse! Praksējos es Ziemeļvalstu ģimnāzijā kopā ar savu kursabiedreni Jekaterinu un pārējiem kolēģiem. Jāatzīst, ka tur viss bija lieliski! Pirmkārt, cik saprotu, šī prakse bija puķītes salīdzinājumā ar pārējām, kas gaida priekšā, jo šīs prakses uzdevums bija iepazīstināt topošos skolotājus ar skolas vidi, dokumentāciju, skolotāja darbību stundu laikā. Nekādus stundu plānus mēs vēl nesastādījām un stundas nevadījām, tas tik vēl būs! Otrkārt, mentores bija ļoti atsaucīgas. Ik reizi, kad mēs uzdevām jautājumu, vēlējāmies kaut ko sīkāk uzzināt par skolas darbību, viņas sniedza mums atbildes, centās palīdzēt, kā vien varēja. Runājot par skolas praksi ar citiem studentiem, nebūtu pareizi teikt, ka viņi bija tikpat apmierināti kā mēs.
III. Tā kā visas kursabiedrenes izvēlējās sev tīkamāko otro specialitāti, tad tikai dažas lekcijas mums notika kopā. Tāpēc pārējās topošās latviešu valodas skolotājas (izņemot Lindu, jo arī viņa otro specialitāti izvēlējās pirmsskolas skolotāju) 3. semestrī neizdevās redzēt tikpat bieži kā pagājušajā gadā. Kopā tikāmies tikai tādos priekšmetos kā Morfoloģija, Personības attīstība socializācijas procesā un Ievads tiesību zinātnē. Tāpēc varbūt vajadzētu piebilst, ka tomēr jūtos biku atsvešinājusies no viņām. Protams, ik pa laikam bija par daudz meiteņu sabiedrības - visu laiku jāizseko drāmai, kas valda meiteņu dzīvēs, bet kopumā man dikti patīk pavadīt ar viņām laiku + ir fun! Un tas ir dikti svarīgi, lai ir tādi kursa biedri, ar ko tu vari gan sirsnīgi un sakarīgi parunāt, kad ir nepieciešamība, gan laist muļķi.

Mmm, jā. Tās laikam bija spilgtākās domas, ar kurām gribēju dalīties. Atzīšos, lai arī visi darbi tika taisīti pēdējā brīdī, šogad nejutu tik lielu sasprindzinājumu kā pagājušajā gadā. Sesija nokārtota un nu es varu būt laimīgs cilvēks! :)
Nākamo divu nedēļu ietvaros es taisos satikt cilvēkus, kuriem sesijas laikā esmu atteikusi tikšanos, skatīties filmas un seriālus, izlasīt grāmatu "Will Grayson, Will Grayson" by John Green and David Levithan, ko Mint man uzdāvināja jauna gada ietvaros, spēlēt spēles, varbūt nosvinēt savu dzimšanas dienu. Don't know yet, bet tāda doma pastāv! (:

3 komentāri:

  1. Marga audzinās mazo metālistu paaudzi jau no bērnudārza vecuma, bet pēc tam literatūras stundās mācīs rakstīt dziesmu tekstus ;)

    AtbildētDzēst